2012. március 18., vasárnap

Ebay deal - Színes blézer olcsóbban

Színes blézerek! Az idei tavasz nagy slágerei, minden ruházati bolt kirakatában villognak ránk a pasztell, neon és egyéb árnyalatokban, csak a bőség zavara, na meg a pénztárcánk siralmas tartalma szabhat határt a vásárlásnak. Bevallom, nekem eddig nagyon vérzett a szívem egy színes blézer után, de akárhová mentem be, 8000 forint volt az alsó határ, akárhonnan is néztem. Néhány second hand üzletet is körbejártam de az ott talált darabok formája és anyaga is a kilencvenes éveket juttatta eszembe, ami -bár boldog évtized volt- öltözködés szempontjából elég felejthető szerintem. Ha mégis akadt egy-egy szép darab, az pedig majdnem bolti áron volt.
Végül szokás szerint honkongi megmentőimhez fordultam, de nem fűztem sok reményt az ügyhöz, ugyanis az ő ruháik általában egy (zömmel szuperkicsi) méretben kaphatóak. Mikor megláttam, hogy ennek a blézernek szín- és méretválasztó van terméklapján, majdnem leestem a székről. Az ebayes honkongi ruhavásárlással kapcsolatban nincs tapasztalatom a fent említett méret-probléma miatt, de ez most megváltozik!




 


Itt! Ára még négy napig akciósan 18.95 $, vagyis kb 4300 forint. (Mennyi??!)
Ingyen hozzák, kivéve, ha expressz szállítást szeretnénk.

Update: Én rendeltem ilyet, itt olvashattok a tapasztalataimról!

22 megjegyzés:

  1. Wáó de jól néznek ki:) amúgy nem rosszindulatból de kijavítanálak, 14,39 euróba kerül ez dollárban 18.95 vagyis kb 4300 ft. Mondjuk így is bőven baráti az ára:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te jó ég, mekkora figyelmetlenség! Köszönöm, javítom is!

      Törlés
  2. Ugyan nem para, én is sokszor benézem:)
    Egyébként Te miket szoktál rendelni ebayről?:) megmutathatnád, hogy hogy néznek ki, mert azért sokszor a katalógus fotók csalnak sajnos:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sacus!
      Érkezett egy email egy kommentedről, de itt nem látom, szóval kimásoltam:

      "Volt már olyan, hogy nem érkezett meg valami amit rendeltél? mert most ebben a helyzetben vagyok, hogy 17-én volt 1 hónapja, hogy rendeltem, és még nem érkezett meg:( Ilyenkor mi a teendő? elvileg a paypal visszautalja a pénzt, vagy írni kéne az eladónak? Tök mérges vagyok, mert még soha nem volt ilyen:("

      Volt már, hogy nem érkezett meg, de olyan is volt, hogy két hónapot vártam rá. Nem lehet tudni... ilyenkor a rendeléstől számított 45 napon belül (a rendelt termékeidhez ha belépsz ott van alul egy pici dátum, hogy melyiknél meddig) fel kell venni a kapcsolatot az ebay ügyfélszolgálatával. Először azonban az eladónak kell írni, én úgy a 42., 43. napon szoktam, hogy legyen még 2-3 napja válaszolni, mielőtt felveszem a kapcsolatot az ebay ügyfélszolgálatával. (A honkongiak/kínaiak ilyenkor engem kérni szoktak, hogy várjak még egy/két hetet, és ha nem jön meg addig se, írjak, hogy visszatérítést kérek, vagy küldjék el újra. Nekik amúgy ha két hónap után írtam, akkor sem szívattak meg, hogy bocs, 45 nap volt a határidő. A kínai, honkongi eladókkal nekem az a tapasztalatom, hogy mind körülugrál, bármi bajod van, azonnal orvosolják, és könyörögnek, hogy adj pozitív értékelést. Akkor is, ha két hónap után szólsz, akkor is, ha csak egy egydolláros gyűrűt vettél tőlük, rendelkezésedre állnak, és mindent megtesznek az elégedettséged érdekében.)Én az usával szívok mindig, eddig két dolgot rendeltem, egyik sem jött meg. Az egyiknél 45 nap után szóltam csak az eladónak, aki körülbelül annyit reagált erre, hogy lejárt a reklamációs határidő, nyasgem. A másiknál már okosabb voltam, írtam az eladónak a 40. napnál, nem válaszolt, úgyhogy nyitottam az ügynek egy aktát. Innentől az ebay már látja a levelezésedet az eladóval, egy hetet ad, hogy megoldjátok egymás között, ha nem sikerül, akkor egy hét után az ebay dönt. Mivel nekem abban a hétben sem válaszolt az eladó, az ebay azonnal visszafizette a termék árát és a szállítási költséget is.
      Bocsi a kilométer hosszú válaszért, igyekeztem minden releváns tapasztalatomat megosztani :)

      Törlés
    2. Köszi szépen sokat segítettél. Ezek szerint első lépésként írjak az eladónak, hogy wtf, oldjuk meg. De gondolom csak annyit ír vissza, hogy ok, várjak még pár napot? Erre meg írjam vissza, hogy ok?:D És akkor ettől függetlenül, elindíthatom a reklamációt az ebay-nél? (pont most kerestem meg, hogy hol kell:D) És ha mondjuk nem érkezik meg a termék, vagy későn, ettől függetlenül pozitívat adsz nekik? Bocsi hogy ennyit kérdezek, de hiába nem rendeltem sok dolgot, sok pénzért, de azért jó lenne mégis visszakapni...

      Törlés
    3. Hogy az eladó mit ír vissza, azt nem tudom. Vagy azt, hogy várj, vagy egyből visszatérítést ajánl. Mindenesetre írj neki, egy napon belül válaszolni szoktak. A reklamációt is érdemes majd elindítani, de szerintem azzal várhatsz az utolsó (44.-45.)napokig, addig még meg is jöhet. Én attól még, hogy későn érkezik meg a termék, pozitívat adok, mert azt, hogy nyolcvan országon keresztül a postások mit szerencsétlenkednek, arról nem az eladó tehet, a szállítást ő sajnos nem tudja kontroll alatt tartani. (Ingyen szállításnál legalábbis.) Ha nem jön meg, attól függ, mit adok, hogy hogyan kezelte az esetet. Ha kedves, és egyből visszatérít, akkor pozitívat adok azzal a szöveggel, hogy "Great customer service!". (Én amúgy biztos vagyok benne, hogy a cuccaimat amik nem jöttek meg, a Magyar Posta Zrt. nyúlta le, ezek az Ázsiai emberkék annyit dolgoznak és annyit küzdenek egy kicsi pénzért is, olyan kedvesek és úgy lesik, hogy elégedett vagy-e, hogy kizárt dolog, hogy ők nem adják postára, szóval én nem őket büntetem.) Az amcsi, aki azt mondta, hogy reklamációs idő után szóltam, semlegeset kapott, mert -bár fájdalmas - de teljesen igaza van, ezzel nem tudok vitatkozni. Azt írtam, hogy sosem jött meg a csomag és nem ajánlott visszatérítést, de az én hibám, mert nem szóltam időben. Amelyik nem jött meg, és nem is válaszolt, természetesen akkora negatívat kapott, mint a ház.

      Törlés
  3. Én még nem is láttam euróban kiírt honkongi cuccot, legfeljebb ausztál dollárban, vagy fontban. Nagy trükk ez tőlük :)
    Az ebayes cuccaim megmutatása tök jó ötlet! A héten eszközölök egy ilyen bejegyzést! Ékszereket rendelek egyébként 90%-ban, de holnap például beruházok erre a kék blézerre. Ez lesz az első ebayes ruhadarabom :) Táskák is vannak a listán...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ebayről nem mertem még semmit rendelni, mert sokszor magyarul is problémás egy vevővel, vagy eladóval leegyeztetni a mikénteket, és hogyanokat, nemhogy idegen nyelven.
      Az én érzékem a vaterához fejlődött ki, ott megy a dolog; így a színes blézer dolgot onnan oldottam meg bolt helyett, 4500-ért citromsárga H&M :)

      Törlés
    2. Én is sokat vateráztam, teszveszeztem, adtam el és vásároltam is. Igen, a koncepciója alapvetően ugyanaz, mint az ebaynek, de én az ebayt mégis máshogy használom. Nálam úgy funkciónál, mint egy webshop, én nem magánszemélyektől vásárolok, hanem gyáraktól, cégektől. Tudom, hogy vaterán meg kell beszélni az eladóval, hogy hova küldje, miben küldje, ajánlva, elsőbbséggel, stb... Ebayen viszont ez egyetlen kommunikáció, ami folytatok, az egy véleményhagyás, miután megkaptam a terméket. Csak rákattintok, hogy megveszem, még egy kattintással fizetek és kész. Az eladó a Paypal adataimból tudja a címet és már küldi is. A végén odaírom értékelésnek angolul, hogy "tök jó eladó, köszi." A véleményhagyásig semmi kommunikáció nem történik!
      Szóval én nem magánszemélyektől vásárolok ebayen, ahogy azt vaterán csináltam, így semmi macera nincs. Az angoltudásomra csak akkor volt szükség, mikor valami nem érkezett meg, de ez abszolút nem jellemző.
      Szóval ne félj az ebaytől :)
      Amúgy a vaterán is vannak kincsek, először én is ott kerestem blézert, de nem találtam. A te sikerednek viszont örülök :)

      Törlés
    3. Nahát, ez most valóban, mélyenszántóan felkeltette az érdeklődésemet, mert iszonyú jó dolgokat mutogatsz itt, és amikor már majdnem ráklikkelek, jut eszembe, hogy én nem is tudok ebayül. Így viszont más a helyzet, de persze attól megkeresni a boltokat, gyárakat, akiktől vehetnék ezt-azt, nem fogom tudni. Tudsz erre valami jó tippet adni? Hogyan kereshetnék tavasz kabátot, vagy egy lepkefingmintájú fülbevalót, vagy akármit - eredményesen?
      Köszönöm előre is :)
      A vaterás kiléted meg is szüntetted egyébként?

      Törlés
    4. Hű hát jót kérdeztél... igazából beírod a keresőbe, hogy mit szeretnél, például "long gold earring", aztán utána bal oldalt a szűrőknél bepipálod azt hogy 'Worldwide'. Így már csak olyan eladókat mutat, akik a világ bármely pontjára küldenek cuccokat. Utána bepipálod a "Free shippinget", szintén a szűrőknél, így már csak a szállítási költség nélküli dolgokat mutatja. Aminél nincs postaköltség, az 90%, hogy gyár, vagy cég. De ezt onnan tudod biztosan, hogy a termék lapjának a tetején választhatsz menyiséget, hogy hányat szeretnél belőle venni. Mellette oda van írva, hogy mennyi van még belőle, sokszor még azt is feltüntetik, hogy mennyit adtak el. Nyilván ha valamiből vehetsz egyből húszat is, vagy odaírták, hogy "216 sold", akkor nem magánszemélytől veszed meg a kabátját, amiből csak egy példánya van. Szerintem eleinte pipáld be azt is, hogy "Buy it now", így csak a fix áras dolgokat mutatja majd. Jó dolog a licit, még olcsóbban juthatsz cuccokhoz, ha jókor vagy jó helyen, de az első pár vásárlásnál, amíg megismered az ebayt, szerintem inkább fix áras dolgot válassz, mert így a legkönnyebb. Én is ilyeneket ajánlok mindig :)
      A vaterás kilétem nem szűnt meg, ruhákat szoktam eladni főleg.

      Törlés
  4. Én rendeltem már ilyet, és a cimkéjébe Zara van írva ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azta! És jó? Olyanok a méretek, mint amik az adatlapon meg vannak adva? Vagy azt nem nézted?

      Törlés
    2. http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/hu/en/zara-S2012/189502/695112/JERSEY%2BBLAZER

      Jé, ez tényleg pont úgy néz ki, mint a fekete, még a bélése is ugyanolyan.

      Törlés
    3. Ez vicces:D.
      Elmegyek felpróbálom a Zara-ban, aztán megveszem ebay-en a jó méretet.
      Nem véletlenül, a legtöbb ruhadarab "Made in China".

      Törlés
    4. Na látod, ez eszembe sem jutott :D

      Törlés
  5. Nekem Stradivariusból van ugyanilyenem lilában, bélése is ua. Az fél áron volt 6000... de kell még!!! Irodában dolgozóknak sosem elég a színes blézerekből :)

    VálaszTörlés
  6. Ha valakinek megérkezett már az innen rendelt zakó az tudna írni egy kis infót? Méret ügyileg érdekelne legfőképp, hogy jó lett e. Akkor ha jól értelmezem a leírást, a 40es felel meg elvileg a 38nak....

    VálaszTörlés
  7. Én rendeltem, és meg is kaptam. Nem árt egy számmal nagyobbat kérni, én is így tettem. Köszönöm az infót.

    VálaszTörlés
  8. Én rendeltem egy narancssárga S-est, de sajnos kicsi :/ Nem szeretném elbukni azt a pénzt... :) Szóval ha valaki érdekel, kérem írjon! :) Nagyon jó állapotban van egyébként, minden stimmel vele, úgy néz ki mint a képen, és Zarás címke van benne :) lucsii@hotmail.com vagy FB-on is dobhattok üzenetet.:) facebook.com/lauralatos

    VálaszTörlés
  9. szia érdeklődnék lehet még rendelni és milyen árban adod a blézereket? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Nem én vagyok az eladó, ezek a bejegyzések ebayes linkeket tartalmaznak, ahonnan meg tudod rendelni az adott dolgokat. Sokan kértek már, hogy rendeljek helyettük, mert nincs PayPal-juk, vagy mert nem értenek az ebayhez, esetleg nem tudnak angolul, de nyilván ha ezt egy embernek megteszem, akkor a többinek is illene. És bármennyire is szeretném, sajnos nincs időm arra, hogy számomra ismeretlen embereknek csomagokat rendeljek, majd tovább postázzam azokat nekik.
      Nyilván ez csak némi ráfizetéssel lenne csak megoldható a vásárló számára, ami egyrészt a postaköltség, hogy én Mo.-n belül továbbküldöm neki, másrészt az én ráfordított időm és energiám (hogy átcsomagoljam, felcímezzem, postára adjam). Ráadásul azt sem tudom előre megjósolni, hogy mikor érkezik meg az adott dolog, mert az ebay ilyen szempontból kiszámíthatatlan, jöhet a cucc két hét alatt is, meg két hónap alatt is.
      Sajnos csak ennyit tudok Neked mondani :(
      Ha esetleg nem sürgős a blézer és a fentiek fényében is érdekel a dolog, akkor kérlek keress meg engem a sargakovesut@gmail.com címen!

      Szép estét :)

      Törlés